Nechapem inak celkom, ze ako planuju to manzelstvo chranit. Cela tato "ochrana" manzelstva pomocou ustavy mi pripada ako nejaky falosny prejav nadradenosti katolikov, ktory v konecnom dosledku neochrani ani jednu rodinu a ani rodinam nijako nepoomoze. Samozrejme je to horsie pretoze s tym prichadza do parlamentu SMER, ktory ak patri k socialnym demokratom by mal skor bojovat za registrovane partnerstva alebo dokonca za rozsirenie moznosti uzavretia manzelstva pre homosexualne pary.
mala pistacia
kappa
lenže v súčasnosti dieťa nemôže mať dvoch otcov právne ... takže dieťa je buď zverené matke a tá može rozhodnúť a nemusí sa s nikým dohadovať (s výnimkou niektorých situácií - kde to koliduje s právami otca dieťaťa) .... alebo je dieťa zverené otcovi a platí to isté len naopak ... zároveň platí právo dieťaťa na možnosť kontaktu s oboma rodičmi(ešte je možnosť striedavej starostlivosti - len v málo prípadoch funguje)
Ak sú to rozumní ľudia - dohodnú sa.
Ak toho nie sú schopní, musí určiť pravidlá súd a takých prípadov je množstvo.
A to ide o dvoch ľudí.
Aj keby tých rodičov bolo viac - dieťa nemôže byť zverené všetkým súčasne (striedavú starostlivosť si ani neviem predstaviť). Ak bude zverené jednému z tých rodičov, čo urobia tí ostatní, aby naplnili svoje práva napríklad na kontakt s dieťaťom?
Môj ideál je klasika: otec, mama a dieťa .... ľudia, ktorí neutekajú zo vzťahu kvôli tomu, že prekonávať spory a rozdielnosti nie je jednoduché.
A ak už je vážny dôvod - tak potom rozchod s maximálnym ohľadom na deti.
Môžu byť aj vážne dôvody.
Akurát mnohokrát nechápem, prečo ľudia, ktorí sa tak perfektne vedia dohodnúť po rozchode - to nedokázali predtým. Hoci aj s pomocou. Láska nie je niečo, čo buď je alebo nie je .... hlavne ak na začiatku bola .... láska je tvrdá práca.
zamienať pojmy. Ide o chránenie inštitútu manželstva ako takého. Presnejšie o upresnenie tohoto pojmu v našej legislatíve. A neviem odkiaľ sa berie to tvrdenie o boji sociálnej demokracie za registrované partnerstvá. Sociálna demokracia je založená na Marxovej (a Engelsovej) teórii. Hlavné dielo Marxa sa volalo Kapitál. Tam určite o registrovaných partnerstvách nič nebolo. A ak si to niektoré socdemácke strany takto rozpracovali, to ešte neznamená všeobecnú zhodu. Aj Lenin si to rozpracoval do leninizmu a vieme ako to dopadlo.
Co je to ten institut manzelstva? Vsade pocuvam iba o institute manzelstva ale nikto to nikdy nezadefinuje. Ako bude zaznam o ochrane institutu manzelstva v ustave chranit tento institut? Ak si precitas ustavu tak clanky nieco vseobecne zadefinuju a potom to riesia konkretne zakony. Navyse nechapem pred cim treba institut manzelstva chranit a kto ho ohrozuje, ze je ho potrebne chranit.
Ale pozri si lepšie, čím sa zaoberal Fridrich Engels ;) Ak to ovládaš len na vulgo leveli "vieme ako to dopadlo", neovládaš v skutočnosti - nič. Jo a hlavne, MLF nie sú nijaké "večné pravdy", takže teraz neskúšaj z "O pôvode rodiny, súkromného vlastníctva a štátu" vytŕhať z kontextu hlášky založené na poznaní z polovice 19. stor. - pokiaľ to bolo doteraz vyvrátené, na 99% nájdeš marxistu, ktorý sa tým zaoberal v aktuálnom období a na základe súčasných poznatkov. (Marxizmus je METÓDA, ktorú musíš aplikovať na AKTUÁLNE poznanie. Inak to dopadne... "vieme ako".) Dnešná sociálna demokracia je ovšem založená... by som rád vedel, že na čom :/
Históriu by si veľmi nemal vyťahovať, obzvlášť, ak ju nepoznáš :). A neviem, prečo by niekoho malo páliť to, čo niekto robil pred stovkami rokov, ty napr. na tom nesieš rovnakú vinu ako dnešní katolíci, alebo protestanti.
Bloger sa sice nedopracoval cez uroven rozmyslania zaciatku 18.storocia, idei osvietenstva su mu uplne cudzie, ale dalo by sa na zaklade jeho idei diskutovat o oddeleni statu od cirkvi.
Na rozdiel od blogera, koncepcia moderneho statu je v tom, ze sice toleruje vieru jednotlivcov, ale neuznava ziadne nabozenstvo. Z tohoto dovodu nie je mozne, aby sa stat riadil nejakymi cirkevnymi dogmami. Kazda cirkev musi byt cisto sukromnou zalezitostou jej clenov a nemoze na verejnosti mat akukolvek ulohu. Z pravneho a administrativneho hladiska musi kazda cirkev byt na urovni napr Slevenskeho zvazu polovnikov a rybarov.
Odluka statu od cirkvi musi obsahovat nasledujuce body:
1. Stat toleruje vieru kazdeho obcana, ale neuznava a ani finicne alebo inak nepodporuje ziadne nabozenstvo.
2. Manzelstvo je pravny zvazok dvoch dospelych svojpravnych rovnopravnych ludi bez ohladu na ich pohlavie. Manzelstvo sa uzatvara pred volenym zastupcom statnej moci - tj pred starostom alebo jeho zastupcom. Cirkevne sobase stat neuznava.
3. Skoly, urady vsetky statne ustanovizne a verejne funkcie musia byt striktne ne-klerikalne. Ziadne nosenie alebo vystavovanie nabozenskych symbolov nie je akceptovatelne.
4. Stat ma monopol vyucovania na vsetkych stopnoch skol. Ziadne nabozenstvo nemoze byt vyucovane na skolach.
Štát reprezentuje svojich obyvateľov. A ak je väčšina kresťanov tak potom by som nešteklil tigra bosou nohou. Ak budú bezverci v prevahe môžu si zvoliť svoju alternatívu. V súčasnosti je to už iba búrka v pohári vody. Nové právo Šarija, ktoré bude za pár rokov v Európe ukončí tieto smiešne prekáračky.
Opak je pravdou. Tu sa nejedna, ci je v state viac veriacich alebo neveriacich. Odluku cirkvi od statu potrebuju aj veriaci. Ako napr pridu k tomu israeliti, luterani, kalvinisti, buddhisti, pastafariani, rytieri Jedi a ateisti, ked im RKC nanucuje svoje predstavy? Staty ako napr Rakusko maju vacsinu obyvatelov veriacich, napriek tomu vsak maju odluku cirkvi od statu.
Nanucovanie je Vatikanska zmluva. Nanucovanie je uzakonenie manzelstva ako zvazku muza a zeny. Nanucovanie je ziadost zakazu umeleho preusenia tehotenstva. Nanucovanie je kriziacka vyprava proti tzv homolobby, ...
"Manzelstvo je pravny zvazok dvoch dospelych svojpravnych rovnopravnych ludi bez ohladu na ich pohlavie. Manzelstvo sa uzatvara pred volenym zastupcom statnej moci - tj pred starostom alebo jeho zastupcom. Cirkevne sobase stat neuznava." . Dve otazky: . Preco dvoch? . Cize moze sa zosobasit otec s (dospelym) synom?
Neviem či súhlasím úplne do bodky so všetkým, ale s hlavnými tézami a mnohými myšlienkami a argumentami môžem súhlasiť a môžem oceniť jeho kultivovanú a vecnú formu.
zdá nejaké zvláštne a má niečo proti tomu, že sa mi článok páči? Pýtam sa tých, čo už stihli kliknúť na mínus .... zrejme to budú nejaký anonymní tolerantní čitatelia, ktorí uznávajú slobodu názoru a tolerujú osobný názor .... pokiaľ ho človek nenapíše do diskusie na SME :))))
Ale ja som písala nič o táboroch ... ja som ironicky písala o ľuďoch (je jedno z akého tábora), ktorí "tolerujú" osobný názor .... veď som nič nenapísala, len že sa mi článok páči a s väčšinou v ňom môžem súhlasiť.
aha
ja si napriklad striedavu starostlivost predstavit nielenze viem ale poznam niekolko prikladov ked funguje k vseobecnej spokojnosti.
nemusis chapat preco sa nevedia dohodnut..to ti ale v ziadnom pripade nedava pravo nutit ich aby sa dohodli
Netreba si
Ak to ovládaš len na vulgo leveli "vieme ako to dopadlo", neovládaš v skutočnosti - nič.
Jo a hlavne, MLF nie sú nijaké "večné pravdy", takže teraz neskúšaj z "O pôvode rodiny, súkromného vlastníctva a štátu" vytŕhať z kontextu hlášky založené na poznaní z polovice 19. stor. - pokiaľ to bolo doteraz vyvrátené, na 99% nájdeš marxistu, ktorý sa tým zaoberal v aktuálnom období a na základe súčasných poznatkov. (Marxizmus je METÓDA, ktorú musíš aplikovať na AKTUÁLNE poznanie. Inak to dopadne... "vieme ako".)
Dnešná sociálna demokracia je ovšem založená... by som rád vedel, že na čom :/