Kym sa budu baterie na pumpe dobijat hodinu, nikto nebude ochotny tolko na pumpe cakat.
Naviac, ak nebude na pumpe sam a bude treba vystat rad.
Boli tu navrhy s jednoduchou vymenou baterii na pumpach... No to ale potom baterie nesmu byt v cene vozidla. Pretoze kto by si chcel svoje "fungel" nove baterie vymenit za baterie pochybneho povodu, s pochybnou dlzkou vydrze. (nazvyme to napr. na konci svojej zivotnosti)
Takze kym sa nevyriesi dlhe "tankovanie" , elektromobily nemaju buducnost. Sorry.
Prides k obchodnemu centru na nakup alebo do restauracie na obed a auto na 30-90 minut pripojis na nabijaci stojan, ktory bude pri kazdom parkovacom mieste.
vyprodukoval, ohľadom tých elektrárni? Aky má zmysel porovnávať účinnosť, u tak odlišných zdrojov ako je jadro, uhlie, paroplyn, vodná elektráreň. V tepelnej elektrárni sa spáli stovky ton uhlia denne, v jadrovej jedná náplň reaktora vydrží 3 roky. Čo máme z toho že, účinnosť vodnej elektrárne je 90%, ked zdroje tejto energie su obmedzene? To si vyrobime nove rieky, aby sme vyrabali energiu s lepsou ucinnostou? Ta tabulka je tam uplne mimo misu. Dolezite kriterium je cena tejto energie, mnozstvo ktore dokazeme vyrobit, dopad na zivotne prostredie. Ta ucinnost je uplne scestne kriterium.
zabudol este na jeden NAJZAVAZNEJSI problem u elektromobilov.
Pri usporach hmotnosti sa kovove diely nahradzuju plastovymi...
A plasty sa vyrabaju z ROPY a nie z dreva..cize, cim viac elektromobilov, tym viac spotrebovanej ropy a to nie vo forme najlacnejsieho ropneho produktu - benzinu a nafty, de facto ropneho odpadu, ale sofistikovanych materialov, ktorych vyroba je ovela narocnejsia.
Cize, kym elektromobily nebudu vyrobene z dreva alebo ich materialova narocnost neklesne na materialovu narocnost aut z 20tych rokov 20teho storocia, tak elektromobily su slepa ulicka vyvoja.
BTW je to tak 2 roky kedy v nemecku na vystave boli predvedene bio-plasty. Samozrejme s mensou zivotnostou ale nie tak odkazane na ropny odpad. Taktiez kazdy si mysli ze riadny elektromobil musi mat lahke karbonove dieli, staci stare vrece na zemiaky a prirodna zivica, krasne zalakovat a nikto ani nepozna co to je za kompozit.
A ty si vazne myslis ze normalne auta su z niecoho ineho? Elektro ci benzin; vsetko v aute okrem nostnych struktur su plasty. A uz ani pohladove plechy sa nebudu nerobit z ocele. Napriklad, prave tu projektujem piate dvere; hadaj z coho budu? A to nehovorim o technickej zone, ale o CELOM dieli. Ziadne skrutky, vsetko lepene. :/ Nesuhlasim s tym, ale tak to je...
Tak dovolim si nesuhlasit s tym, ze sa elektromobily zacali na trhu objavovat az v 2011. http://en.wikipedia.org/wiki/G... Skoda, ze GM tak drasticky ukoncil prevadzku tychto aut, ked u zakaznikov boli velmi oblubene.
To si pan autok vyratal z predpokladu ze benzin ma energeticku volumetricku hustotu 10k kWh/dm^3, teda pri spotrebe 6.4 litra na 100 km, ma teoreticky spotrebovat 64 kWh vratane jalovej energie. Zhruba veeelmi zaokruhlene to sedi: benzin ak sa ja dobre pamatam ma 46.4 MJ/kg co je pri hustote 0.77kg/dm^3 = 12.888kWh * 0.77 = 9.92 kWh/dm^3
Nissan Leaf v Holandsku - cena 33 000 Eur, dojazd 230 km Za kúpu elektromobilu sa vám štát odvďačí tým, že vám odpusti cestnú daň, v prípade, že ste podnikateľ, môžete ušetriť až 16.000 Euro za 5 rokov.
tak prihodim aj ja trosku do placu, kedze posledny polrok som sa pohyboval trochu okolo elektromobilov. 1. ropu dovazame, elektrinu si vieme vyrobit, keby sme vedeli(vieme) vyrabat elektromobily, tak sme sebestacni a peniaze za ropu neunikaju z ekonomiky a nemusime makat na dubai tower. 2. ucinnosti a vykony sa urcite vyvinu na najvyssiu moznu mieru, problem je ulozisko ako take a baterie momentalne su prilis tazke. Kazdopadne, ked bude v europe dostatocne mnozstvo baterii trebars aj v elektromobiloch tak uz nebude problem s vykyvmi veternej a solarnej energie. Ulozime ked bude treba a vypustime ked bude treba. 3. elektromobil sa nabija cez noc a ked ste v praci. Nie na cerpacke, takze cas straveny na pumpe = 0. 4. navyky vodica sa menia minimalne a z elektromobilu sa nestava druhe auto v rodine, ale prve auto v rodine a benzinak sa pouziva len ked treba. 5. holandsko ma cca 5mil aut. Do roku 2026 chce mat z toho cca milion elektromobilov. Za elektromobil netreba platit mesacnu dan ktora moze byt aj 600eur mesacne za auto a podobny trend je v celej zapadnej europe.
vedeli by tuto fundovani odbornici na elektromobily odhadnut zivotnost nabijacich stanic pred panelakmi napr. v takej Petrzalke v Bratislave? aby neboli potom neumerne investicie na vymienanie poskodenych stanic, vieme ako to na Slovensku chodi :)
Potrebujete urgentnú pôžičku na vyriešenie svojho finančného problému? Ak máte záujem, kontaktujte nás: (jwillieloanfirm00@gmail.com pre viac informácií.
a tych inspiracii pre skoly je viacero