Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Zachránia nás elektromobily ? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

a este dodam ze elektrickym autam trochu krivdis co sa tyka dojazdu - naprklad najlacnejsi Tesla model S ma dojazd na plne nabitie 260 km (najdrahsi model 426 km), a to uz je nieco ine ako 40-80 km v clanku. A s nabijanim na stanici Tesla Supercharger sa dokaze nabit za hodinu.
zeta reticuli
<< < 1 2 3 > >>

 

Tesla je teoreticka firma. Zacali s vladnou dotaciou 500M dolarov a dalsimi subvenciami napriklad aj od statu kalifornia ale ekonomicky by za normalnych okolnosti boli povazovani ze su na pokraji bankrotu.
reportuju len pocet vyrobenych, nie predanych aut. a ten ich najnovsi akoze komercne najdostupnejsi model su schopni vyrabat v par sto kusoch mesacne.
 

 

dojazd ani tak nieje problem [najvacsi problem] problem je nabijanie.....kym normalne auto mas natankovane doplna za menej nez 5 minut, este aj ta hodina na "tesla superchargeri" je oprotitomu vela
 

 

zalezi aky elektromobil. ak mame na mysli taky mestky (co rozhodne Tesla nie), nieco take ako Leaf, MiEV, ci pripavovany Spark EV alebo IQ EV, kde realne dojazdy budu pod 100km, tak nabijanie nie je problem. Nabijat sa bude vtedy, ked auto netreba pouzivat, pocas pracovnych hodin, v noci, pocas oddychu v parku a pod.

pozrime sa tam, kde je svina hodne tucna, a kde sa da vela benzinu usetrit. teraz nehovorim o slovensku ale o amerike. vela ludi tam vlastni domy, je tam vela parkovacich miest v garazach v meste a pod. vsetko su to idealne miesta na nabijanie elektromobilu. tam kde zijem vacsinu casu, co je americky vidiek, asi 150 tisicove mesto, je 105 nabijacich stanic v meste. keby aj bolo v tom meste v mestkej premavke 10% elektromobilov, tak by ich nabijanie nebol problem....
 

 

Nissan Leaf som uz videl aj v Bratislave, so spanielskym EC :), doteraz som tu zaregistroval len nejaky elektricky Citroen

nevravim ze je problem nabijat, proste standardom sa stanu silnejsie rozvody do garaze, a 3fazova zastrcka na vhodnom mieste :) ....problem v com vidim ja je, ze normalne auto mas natankovane doplna doplna za cca 5 minut [vo formule 1 to kedysi stihali za par sekund] kym aj najlepsiemu elektromobilu to trva aspon hodinu, ale beriem argument ze na mestske vozidlo to moze stacit, ze si ho nabijes cez noc v garazi alebo cez den ked si v praci....
 
Hodnoť

istou vyhodou moze byt dobijanie v noci

a mimo spicku, cim sa zuzitkuje inak nespotrebovatena energia... !
Podobne by sa mala vymysliet logistika na naakumulovanie energie zo solarnych clankov...no to skor v pripade, ze by sa zaviedol vymenny system...
 

 

Tej nespotrebovanej energie uz dnes nemame moc lebo pribudlo mnoho spotrebitelov na nocny prud.
 

 

Ano, ako som uz pisal vyssie, tisice majitelov elektromobilov byvajucich v panelakoch, prichadzaju domov a v noci hufne vyhadzuju predlzovacky aby si nabili auto na nocny prud. A tie narazove odbery nocneho prudu budu elektrarne a rozvodne siete trpiet mozno prvych par tyzdnov.
 

trochu zateoretizujem...:):)

... ak by boli napajacky volne pred panelakom..., a majitelia elmobilov by "tankovali" zdarma z panelakoveho zdroja...celkom sa mi chce verit, ze v suvislosti s ZP by ostatni obyvatelia respektovali takyto benefit pre majitelov bezemisnyvj vehiklov ...:)
http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/...
hlavne ak by bol nejaky solarny zdroj...:)
http://www.facebook.com/photo....
 
Hodnoť

Len tak mimochodom

elmobil si treba vyskušať v zime,keď je aspoň -1 vonku,2cm snehu a v Blave kalamita a dokázať na nom prejsť 200-300 km a potom si vyberať, ak si ho možte finančne dovoliť
 
Hodnoť

CNG (zemny plyn) je dost schodna cesta

napr. dojazd 400 km za 25€, ale zatial len pre ludi v mestach, kde sa da nacerpat
 
Hodnoť

re 3/3

dal si si na clanku zalezat, ale su tu aj ine faktory, ktore si nespomenul a to je napr. "odsun" emisii mimo miest. Nie je ziadne tajomstvo, ze cim dalej tym viac ludi zije v mestach a preto je prirodzena snaha mat mesta tak ciste, ako sa len da.
Urcite su efektivnejsie sposoby ako "zeleny" vyvoj automobilov (myslim tym startstop, hybrid, elektromobil) - ale fakt je ten, ze chod si niekedy o 16.30 sadnut na racianske myto. A to je Bratislava v podstate male mesto bez zapch. Uz len ten blby start-stop by tej lokalite pomohol zasadne.

Ja si myslim, ze je cas na bezplatnu MHD. Tym by sa emisny problem v mestach riesil skokovo. (naschval nepisem vyriesil)

Mimochodom, prave vysla studia o vplyve sadzi (z naftovych motorov) na globalne oteplovanie - ich vplyv je 4x taky, ako sa predpokladalo. Zaujimave je to, ze po zavedeni opatreni by sa situacia vyriesila rychlo - radovo v mesiacoch (sadze padnu na zem) - uvidime co s tym spravi EU - ono, sam mam naftak, ale je nacase aby sa s naftou nieco urobilo, lebo sa jej len robia ustupky a len vdaka tomu maju nizsiu spotrebu, t.j. nizsie CO2 ako benzinonove motory. A blbci v EU (eurouradnici) bažia iba po CO2 - lenze celkove emisie naftoveho motora su daleko vyssie ako u benzinaku. Co mi este pripomina tvoj priklad s MPI - nevybral si dobre - ten motor je stary a splna max euro III.

Na zaver este jeden fakt - sice bol elektromobil prve vozidlo na svete vobec, ale jeho vyvoj predstavuje len zlomok k vyvoju, ktory sa venoval spalovacim motorom. Nelamme palicu nad elektromobilmi - ak sa budu vyvijat tolko, co benzinove motory, tak uvidime ten rachot. Ja elektromobilom verim.
 
Hodnoť

riešenie je skoro ako vždy

kdesi uprostred.
podľa mňa je riešením kombinácia viacerých systémov, no najprv treba zabudnúť na elektromobil ako čistý elektromobil.
pokiaľ si človek má kúpiť auto, pri ktorom má tŕpnuť, že ostane kdesi visieť, lebo nie je šťáva, tak si ho nekúpi.
pokiaľ však pôjde o kombináciu, že na čisto batérie prejde zhruba 50 km, a auto sa za trebárs hodinu dobije no hlavne, keď treba, naskočí nejaký malý spaľovací motor, ktorý dodá toľko energie, že sa takým autom dá jazdiť rýchlosťou okolo 100 km/h tak máme auto do mesta a prímestských oblastí na cestu do práce a nazad. viem, že panelákoví majú možno smolu,( ale možno aj nie, lebo "vchodová" nabíjačka nemôže byť zasa až taký problém) no, ak by len tretina vozidiel jazdila v meste na batérie, pocítil by to každý v centrách miest. ďalej, okrem zimy by bola zaujímavá a fotovoltaika.
samozrejme, také auto by bolo len na cestu do práce, na nákup, či za zábavou v malom okruhu. stovky km na to jazdiť by bol problém. ale, na to sú už klasické spaľováky, či lietadlá.
myslím si, že celé sa to pohne práve týmto smerom, keď sa vývoj bude uberať smerom k "dokonalému" motoru ktorý pri minimálnej spotrebe v ustálených otáčkach dobije relatívne malé batérie a potom k lacnej fotovoltaike s "neobmedzenou" životnosťou. rekuperácia je už skoro vyriešená.
no, a chce to ešte jednu vec. nestavať nové modely, ale využiť klasiku, aby cena elektromobilov nebola taká vysoká ako dnes.
.
 
Hodnoť

Sám autor....

......v článku upozornil že vo výpočtoch nie je zohľadnená nezanedbateľná envirozáťaž -recyklácia, prípadne likvidácia použitých batérií. Keď zvážime že špičková batéria je schopná prežiť cca 1200-1500 nabíjacích cyklov tak v ideálnych podmienkach pri priemernom dojazde 300km kopíruje životnosť auta. Musíme teda počítať s tým, že pri plnom nabehnutí na elektrinu, bude nutné ročne zlikvidovať alebo recyklovať 60-70 milónov batérií (len osobné automobily) to znamená spracovať okolo 35 miliónov ton naozaj nebezpečného odpadu.
 
Hodnoť

jasne, treba sa zamerat na straty a

vtacne kovy, Taketo kecy viedli pohonici konskej zeleznice, ktorym pri pohlade na parnu lokomotivu chybala fantazia.
 
Hodnoť

Ja si pamatam analyzu o mobiloch

Je to asi 10 rokov co na serveri svetnamodro.cz bola sofistikovana analyza ako je nemozne vyrobit mobil ktoremu by vydrzala baterka 7 dni.
Nemozem si pomoct toto je to same.
 

 

pred 10 rokmi bezna nokia 5110 bez problemov vydrzala 7 dni.
http://gamesweb.sk/752/recenzi...
 
Hodnoť

 

Ropy mame urcite limitovane mnozstvo. Neviem, ci nam vydrzi 10 rokov, 100 rokov, 1000 rokov alebo viac. Jednoducho je jej limitovane mnozstvo. Podobne je to so zemnym plynom.

Nech na to pozeram akokolvek, tak mi vychadza, ze ked nam ropa aj zemny plyn rad dojdu, tak slnko estu bude svietit a aj vietor fukat. Predpokladajme teraz chvilu, ze ten graf, http://blog.sme.sk/blog/15311/... , "Spotreba primarnej energie" je spravny.

Teraz mi niekto vyargumentujte, preco by sme nemali pouzit na jazdy do mesta elektromobil (energiu z vetra, skoda ze nie je prepocitana aj solarna energia), co je 63 kWh/100 km (rozdiel rozdiel medzi nou a auto (benzin) je 10 kWh/100km), nejakych 15%, a usetrit si ropu (benzin/naftu) na to, kde sa neda nahradit (alebo velmi tazko), to je na strednych a dlhych trasach. Jazda do mesta a spat (30 km tam a 30km spat) mi pripada ako mrhanie hodne vzacneho zdroja energie - ropy.

Nie je plug-in hybrid ako plug-in hybrid, vid
Impact of battery weight and charging patterns on the economic and environmental benefits of plug-in hybrid vehicles
http://www.cmu.edu/me/ddl/publ...
 
Hodnoť

Utopia

Kym sa budu baterie na pumpe dobijat hodinu, nikto nebude ochotny tolko na pumpe cakat.
Naviac, ak nebude na pumpe sam a bude treba vystat rad.

Boli tu navrhy s jednoduchou vymenou baterii na pumpach... No to ale potom baterie nesmu byt v cene vozidla. Pretoze kto by si chcel svoje "fungel" nove baterie vymenit za baterie pochybneho povodu, s pochybnou dlzkou vydrze. (nazvyme to napr. na konci svojej zivotnosti)

Takze kym sa nevyriesi dlhe "tankovanie" , elektromobily nemaju buducnost. Sorry.
 

re:vymena baterii

ANo,kazdy by chcel "NOVE" baterie.
Ale to je myslenie v existujucom modeli.
System vymeny baterii (technologie Renault/Nissan, nasadenie (myslim) Izrael/Dansko bol zalozeny na INOM obchodnom modeli. Nekupovali ste si auto, ale Kilometre/resp cas prevadzky. Takze Vam malobyt viac menej jedno akaje bateria, pretoze "oparator" Vam predaval kilometre. Vy ste si zvolili prislusny "program" (kolko km (max) denne/tyzdenne/mesacne a z toho sa odvijala cena). Spominane staty boli zvolene pretoze pri takomto modeli musite mat MALE uzemie s pomerne vysokou hustotou stanic,v ktorych sa budu menit baterie a "ine faktory" = politicka podpora. V Izraeli to bola politika znizovania zavislosti od ropy, v Dansku vyuzitie energie z veternych elektrarni na pobrezi(Dansko vyraba cca 20% energie vo veternych parkoch) ... V oboch pripadoch to znamenalo OHROMNU STATNU PODPORU. Zial,STATNA PODPORA je vec velmi NEISTA -co viedlo aj k problemom spolocnosti, velkemu prepustaniu, (a rezignacii dvoch CEO rychlo za sebou na prelome 2012/2013 :-( pozri Better Place))
 

no ani "temperovanie" vlastnych baterii

nemusi byt neriesitelnym problemom...:)
http://www.malapa.cz/produkty/...
v kazdom pripade by to mohlo sluzit ako tienidlo pred rozpalenim interieru v lete...:)
http://www.malapa.cz/produkty/...
http://www.solarninovinky.cz/2...
...myslim si, ze uz by bolo nacim, aby aj nase techn. skoly na tom zacali pracovat

http://mobilizujeme.cz/clanky/...
 

<< < 1 2 3 > >>

Najčítanejšie


  1. Maroš Chmúrny: Škandál u sv. Michala, kus dobrej roboty a nová funkcia 2 737
  2. Mišo Šesták: Keď si sovietsky vojak nesmie vypiť 1 880
  3. Miroslav Ferkl: Vysnívaný dom Igora Matoviča. 1 601
  4. Július Kovács: Kotlebovci sa vyhražali Matovičovi smrťou, pred jeho dom doniesli truhlu a vence 1 514
  5. Roman Vavro: „Čo je to s televíziou? Konečne mi funguje rádio...“ 927
  6. Roman Kebísek: Časť slovenských rozprávok od Dobšinského sa podobá nemeckým od Grimmovcov 896
  7. Michael Achberger: Kedy by ste mali jesť posledné jedlo dňa, aby ste zbytočne nepriberali? 848
  8. Martin Plesch: Ktorých žiakov treba vrátiť do škôl? 774
  9. Miroslav Galovič: Kraj, kde nič nie je XI. Stará Ľubovňa. Posledný skanzen na tripe. 755
  10. Dominika Kislíková: Chleb (náš každodenný malofatranský) 672

Rebríčky článkov


  1. Miriam Studeničová: Životná potreba svätenia sviatočného dňa!
  2. Peter Ďuroška: Nadácia SPP podporila projekt zrakovo postihnutých športovcov
  3. Michal Kováč: Ako sa IBM zo straty vrátila späť k ziskom
  4. Ivan Čarnogurský: KEĎ SA VLÁDNUTIE STÁVA OBSAHOVO NEPODSTATNÉ
  5. Július Kovács: Dr.Bukovský zľahčuje covid a zarába na tom mesačne okolo 5000 eur, pomôžte mi ho odstáviť
  6. Vladimír Bohm: Prečo deti nechcú chodiť do školy a pohŕdajú učiteľmi?
  7. Katarína Adamusová: Hranice vo vzťahoch z pohľadu efektivity
  8. Jozef Legény: Revúca, ako ďalej so správou bytov?
  9. Jaroslav Polaček: NEČAKÁM POTLESK, ALE ZACHRÁNILI SME VODU PRE CELÉ VÝCHODNÉ SLOVENSKO
  10. Eva Rohrman Madová: Cestovať či necestovať ?


Už ste čítali?